“FLORILE CEAHLĂULUI”, ediţia a 28-a, Piatra-Neamţ, 18-20 martie 2016 REGULAMENT

Festivalul- concurs naţional de muzică populară pentru copii şi tineri

“FLORILE CEAHLĂULUI”, ediţia a 28-a,

Piatra-Neamţ, 18-20 martie 2016

REGULAMENT

  1. STRUCTURA FESTIVALULUI

Organizatori:

  • Consiliul Județean Neamț
  • Centrul pentru Cultură și Arte „Carmen Saeculare” Neamț

Parteneri :

EST TV, Tele M, TVM, 1 TV Neamţ, Radio Iaşi, Mesagerul de Neamț, ZCH News, Monitorul de Neamţ, Realitatea Media, Ceahlăul, Evenimentul, Ziar Piatra-Neamţ, Vestea, Jurnal Neamţ, Viaţa Nemţeană, Radio M, Impact FM, Magic FM, News Allert, Stiri-Neamt.

Perioada şi locul de desfăşurare:

            Festivalul-concurs naţional de muzică populară pentru copii şi tineri “FLORILE CEAHLĂULUI” , ediția a XXVIII –a, va avea loc în zilele de 18, 19 şi 20 martie 2016 in Piatra-Neamt.

  1. SCOPUL FESTIVALULUI

            Festivalul-concurs naţional de muzică populară pentru copii şi tineri “FLORILE CEAHLĂULUI” are drept scop:

  • Revitalizarea şi promovarea tradiţiei şi folclorului din România, prin muzica vocală, instrumentală şi costumul popular românesc;
  • Promovarea culegerii şi interpretării muzicii tradiţionale, dar şi reactualizarea unor piese vechi, de mare valoare şi reprezentativitate, prin interpretarea acestora de către tineri;
  • Conştientizarea de către tineri a faptului că muzica tradiţională, reprezentând o valoare identitară fundamentală, formează un patrimoniu şi, ca orice patrimoniu, trebuie conservat;
  • Stimularea profesorilor şi instructorilor acestor copii și tineri, profesori care, de multe ori, sunt ignoraţi, neapreciindu-se aşa cum se cuvine activitatea instructivă a lor.

III. ÎNSCRIEREA LA CONCURS

 

  • Înscrierea la concurs se face pe baza fişei de înscriere care poate fi descărcată de pe site-ul oficial al Festivalului, florile.ceahlaului.culturaneamt.ro, secţiunea Informaţii utile.
  • Facem mențiunea că fişa de înscriere trebuie să poarte avizul Centrului cultural, al Şcolii Populare de Artă sau al Liceului de Artă din zona din care provine concurentul.
  • Fişa de înscriere poate fi trimisă pe adresa: Centrul pentru Cultură şi Arte “Carmen Saeculare” Neamţ, Piatra-Neamţ, str. Ştefan cel Mare nr. 3A, 610101, prin fax la nr. 0233.214.026 sau la adresele de e-mail [email protected] şi [email protected], cu menţiunea pentru Festivalul – concurs “Florile Ceahlăului” 2016, până la data de 1 martie 2016.
  • Fișa de înscriere va fi însoțită de o copie xerox după certificatul de naştere sau cartea de identitate.
  • Tot până la data de 1 martie 2016 vor fi trimise și partiturile cu acompaniamentul pieselor pe care concurenţii le vor interpreta, cu specificarea tempo-ului piesei pe partitură.
  • Înscrierea la Festivalul “Florile Ceahlăului” se face contra cost. Taxa de înscriere la Festival este de 70 de lei şi se poate face direct la casieria instituţiei sau la Raiffeisen Bank, în contul: RO53RZBR0000060011615674.
  • Nu pot fi înscriși în concurs cei care au obţinut Premiul I la secţiunea Canto tradiţional românesc (decât în cazul în care concurează la o altă categorie de vârstă decât cea pentru care s-a obţinut premiul) sau Trofeul Festivalului la o ediţie anterioară. Câştigătorii premiilor I la secţiunea Instrumente populare nu mai au drept de participare în concurs timp de doi ani.

 

IV. DESFĂŞURAREA CONCURSULUI

            Festivalul se desfăşoară pe două secţiuni:

  1. Secţiunea “Canto tradiţional românesc” în cadrul căreia pot participa copii și tineri, soliști vocali de muzică populară din România, cu vârste cuprinse între 9 şi 25 ani, care vor concura în cadrul a trei categorii:
  • Categoria de vârstă 9 – 14 ani;
  • Categoria de vârstă 15 – 19 ani;
  • Categoria de vârstă 20 – 25 ani.

            Concurenţii de la toate cele trei categorii de vârstă vor prezenta două piese:

  • doină, o lucrare din categoria genului epic sau a cântecului ceremonial;
  • piesă diferită ca gen, caracter şi stil, acompaniată de orchestră.
  1. Secţiunea “Instrumente populare” (vioară, acordeon, ţambal, clarinet, trompetă, fluier, cobză, nai) în cadrul căreia pot participa copii şi tineri, soliști instrumentişti de muzică populară din România, cu vârste cuprinse între 9 şi 25 ani.

            Pentru secţiunea instrumente populare, concurenţii vor prezenta două piese din folclorul românesc diferite ca gen, caracter şi stil:

  • doină sau o piesă de factură lirică;
  • piesă de virtuozitate, acompaniată de orchestră.

            Concursul se va desfăşura în doua etape – preselecţia naţională (18-19 martie) şi etapa finală (20 martie), pentru ambele secţiuni de concurs:

  1. Preselecţia

            Preselecția va avea loc în zilele de 18 și 19 martie 2016, după următorul program:

18 martie 2016

  • orele 900 – 1400 : repetiţie pentru concurenţi
  • orele 1500 – 1900: preselecţia concurenţilor

19 martie 2016

  • orele 900 – 1400 : repetiţie pentru concurenţi
  • orele 1500 – 1900: preselecţia concurenţilor
  • ora 2000 : anunţarea finaliştilor

            Rezultatul preselecţiei se va comunica direct concurenţilor, dar se va afișa şi pe site-ul Festivalului.

            Neparticiparea concurenţilor, solişti vocali și instrumentişti, la preselecţie, atrage după sine neparticiparea la concurs.

  1. Etapa finală

            Concursul va avea loc în ziua de 20 martie 2016, după următorul program:

  • orele 900 – 1400: repetiţie pentru finaliştii concursului;
  • ora 1630: tragerea la sorţi pentru stabilirea ordinii intrării finaliştilor în concurs;
  • orele 1700 – 1900: etapa finală a concursului;
  • orele 1900 – 2000: recitaluri susţinute de solişti consacraţi;
  • ora 2000: spectacolul de gală şi decernarea premiilor.

            Portul popular specific zonei de provenienţă a concurentului este obligatoriu (va fi unul dintre criteriile de apreciere şi notare a interpreţilor).

            Timpul alocat fiecărui participant la etapa finală este de 5-7 minute.

            Acompaniamentul muzical în cadrul repetiţiilor, preselecţiilor şi concursului va fi asigurat de Orchestra Ansamblului folcloric „Floricică de la Munte” al Centrului pentru Cultură şi Arte „Carmen Saeculare” Neamţ.

V. JURIUL

            Juriul Festivalului va fi format din specialişti în domeniu, oameni de cultură şi reprezentanţi ai organizatorilor.

            Președintele juriului celei de-a 28-a ediții a Festivalului va fi prof. dr. Elise Stan – etnomuzicolog și realizator TV.

            În jurizarea prestaţiei concurenţilor se va ţine cont de următoarele criterii:

  • interpretarea corectă din punct de vedere intonaţional;
  • calităţile vocale la soliștii vocali;
  • tehnica la soliștii instrumentiști;
  • calitatea repertoriului;
  • stilul interpretativ tradiţional;
  • respirația și frazarea muzicală;
  • dicția;
  • frumuseţea şi autenticitatea costumului popular purtat de interpret;
  • ţinuta scenică.

            Clasamentul final va fi făcut public numai pe scenă, la Gala laureaţilor.

            Hotărârile juriului sunt definitive şi fără drept de contestare.

  1. PREMIILE

            Toţi participanţii la Festivalul-concurs naţional de muzică populară pentru copii şi tineri “Florile Ceahlăului” vor primi diplome de participare.

            Se vor acorda premii şi menţiuni la toate secţiunile şi categoriile Festivalului, valoarea lor urmând a fi comunicată ulterior.

            Trofeul Festivalului-concurs naţional de muzică populară pentru copii şi tineri “Florile Ceahlăului” se va acorda celui mai bun concurent, indiferent de secţiunea la care participă (solişti vocali sau instrumentişti).

            Câştigătorul Trofeului Festivalului nu va mai putea concura la ediţiile următoare, dar va putea participa ca invitat la spectacolul de gală al ediţiei din anul următor.

            Câştigătorii premiilor I la secţiunea Canto tradiţional românesc au dreptul să participe în concurs la ediţiile viitoare ale Festivalului doar dacă vor concura la o altă categorie de vârstă.

            Câştigătorii premiilor I la secţiunea Instrumente populare nu mai au drept de participare în concurs timp de doi ani.

            Juriul îşi rezervă dreptul de a redistribui sau de a nu acorda unele premii.

            La solicitarea unor sponsori, de a oferi premii, organizatorii îşi rezervă dreptul de a mări numărul şi valoarea premiilor.

Mențiuni

  • Participanţii la Festival vor respecta întocmai precizările Regulamentului şi ale organizatorilor privind programul de repetiţii, orele şi condiţiile de deplasare, ordinea intrarii în scenă şi programul în afara evoluţiei artistice de pe scena Festivalului.
  • Laureaţii care nu vor fi prezenţi la Gala de decenare a premiilor, vor fi descalificaţi.
  • Orice abatere de la Regulamentul Festivalului, duce automat la eliminarea din concurs, fără drept de apel.
  • Cheltuielile de cazare şi masă pentru concurenţii din alte judeţe, vor fi suportate de organizatori, atât în zilele preselecţiei cât şi în ziua concursului.
  • Concurenţii cu vârsta de până la 18 ani au dreptul la un singur însoţitor pentru care organizatorii plătesc cazarea şi masa.
  • Cheltuielile de transport vor fi suportate de participanţi sau de către instituţiile pe care le reprezintă.
  • Relaţii suplimentare: la sediul Centrului pentru Cultură şi Arte “Carmen Saeculare”, Piatra-Neamţ, str. Ştefan cel Mare, nr. 3 A, tel./fax:214.026 şi pe adresele oficiale:

www.florile.ceahlaului.culturaneamt.ro

www.culturaneamt.ro

www.facebook.com/CulturaNeamt/

Pentru înscriere la Festivalul- concurs naţional de muzică populară pentru copii şi tineri “FLORILE CEAHLĂULUI”, ediţia a 28-a, Piatra-Neamţ, 18-20 martie 2016 completați următoarea

FIŞĂ DE PARTICIPARE

 Manager,

 Carmen-Elena Nastasă