2003

  • „Prietenii sportului la ora destăinuirilor”, vol. I, Nicolae MARCU

Prietenii sportului la ora destainuirilor„Cărţile lui Nicolae Marcu conţin coordonatele unei contribuţii majore la reconsiderarea şi corecta apreciere a meritelor incontestabile ale celor care au practicat ori au sprijinit necondiţionat sportul de performanţă.” (Mihai Merticaru în prefaţa cărţii)

  • „Serbări şcolare”, Aurora HUMULESCU, Elena BULAI

Serbari scolareLa serbările şcolare elevii pot cânta, recita, în general pot pune în practică ceea ce au deprins în cursul orelor de şcoală. Lucrarea de faţă cuprinde o parte dintre materialele elaborate cu ocazia pregătirii unor astfel de momente pline de emoţie. Experienţa de peste un sfert de veac ale autoarelor în domeniul didactic a fost pusă în paginile acestei cărţi, iar rezultatul are menirea de a veni în ajutorul celor care urmează să pregătească viitoarele serbări şcolare.

  • Monumente istorice şi de arhitectură din judeţul Neamţ”, Marcel DRAGOTESCU, Adriana COMĂNICIU

Monumente istorice si de arhitecturaHarta arheologică a judeţului Neamţ  cuprinde aproximativ 1200 de aşezări, puncte de locuire şi descoperiri de suprafaţă, eşalonate cronologic din etapa finală a paleoliticului până în frământatele timpuri ale feudalismului dezvoltat. Lucrarea de faţă se ocupă în special de clădirile de patrimoniu din Neamţ, materialul fiind structurat pe zone ale judeţului – Piatra-Neamţ şi împrejurimi, Valea Bistriţei, traseele Piatra-Neamţ – Războieni şi Piatra-Neamţ Târgu Neamţ, Piatra-Neamţ – Tazlău – Costişa, zona Romanului. Fotografii realizate de profesionişti, precum şi o hartă a întregului areal completează cartea la care au trudit istoricii Marcel Dragotescu şi Adriana Comăniciu.

  •  „ION COMAN sau mitul Teatrului Tineretului”, Alexandru LAZĂR

ION COMAN - mitul Teatrului TineretuluiLucrare în care autorul, vechi camarad al primului director de teatru din Piatra-Neamţ, aduce un omagiu celui datorită căruia au ajuns să interpreteze roluri pe scândura T.T.ului actori precum Florin Piersic, Leopoldina Bălănuţă, Mitică Popescu, Valentin Uritescu, Ileana Stana – Ionescu, Boris Petroff, Virgil Ogăşanu, Traian Stănescu. Aceştia, cărora li se alătură colaboratori ai eroului cărţii, de la şofer, hâtrul Ghiţă Ionescu, şi până la regizorii Andrei Şerban, Ion Cojar, Cornel Todea sau actorii Olga Bucătaru, Ion Fiscuteanu, Corneliu Dan Borcea, „Ţâcă” Cojocaru, Cornel Nicoară, evocă amintirea celui căruia instituţia Teatrul Tineretului îi datorează însăşi existenţa sa.

  •   „Crochiuri Contemporane”, Eduard Covali

Crochiuri contemporane„Am scris ca să mă joc, am scris ca să fac faţă unor necesităţi profesionale, am scris ca prin formulări succinte să prind înţelesul unor cărţi pe care le-am citit, am făcut depoziţii ca martor posibil al unei contemporaneităţi care încearcă să evadeze, am scris uneori ca să fug de mine şi ca să-mi intru în posesie şi, la urma urmei, am scris ca să-mi trăiesc viaţa.” Aşa îşi justifica valorosul om de teatru şi de litere care l-a avut ţinutul Neamţ în secolul XX, Eduard Covali. „Crochiuri Contemporane” cuprinde o culegere de texte, selecţie făcută de autorul însuşi, scrise cu diverse ocazii şi publicate în ziarele şi revistele locale şi naţionale.

  • De parcă ai trăi – Come fossi vivia”, Salvatore FAVA

De parca ai traiPlachetă conţinând creaţii ale poetului italian Salvatore Fava, în care „totul este structurat într-o serie de întrebări implicite, înrădăcinate în căutarea unei inspiraţii pline de promisiuni şi de semne aluzive într-o căutare continuă a absolutului care poate calma neliniştile, sfâşierile şi conflictele cotidianului.” (Emanuele Schembari în prefaţa cărţii)

 

  •  „Steluţe colorate”, Teodora MAFTEI

Stelute colorateCarte de poezii pentru aplicarea programei de învăţământ în grădiniţe.

„Angajarea în activităţile de memorare este mai puternică dacă îi conducem pe copii pe drumul descoperirii sensului a ceea ce vrea să spună un vers, o expresie. (…) Dorinţei de joc, de mişcare, de cunoaştere, de acţiune, de învăţare prin imitare şi parodiere caracteristice vârstei la corespund versurile special scrise de mine şi dăruite de mine în această carte. Ele au fost validate de aceştia prin felul aparte în care le-au memorat şi folosit, apoi, în jocul liber ales.” (autoarea)