ASTĂZI, 16 AUGUST, ÎI SPUNEM „LA MULŢI ANI!” ARTISTULUI PLASTIC MIRCEA TITUS ROMANESCU

S-a născut pe 16 august 1950, la Piatra-Neamţ. A absolvit Institutul Politehnic Bucureşti şi Universitatea de Arte.

Master în „management şi impresariat în arte vizuale”, este membru al Uniunii Artiştilor Plastici din România, al Asociaţiei Internaţionale a Artiştilor Plastici UNESCO şi ARIPA din Torino. Expoziţii: Bacău, Bârlad, Bucureşti, Chişinău. Piatra-Neamţ, Timişoara, Austria, Bruxelles, Cehia, Veneţia, Olanda. Germania.

Premiul I la Festivalul Naţional şi câştigător al Concursului Cooymans-Covalenco.

Recent, în luna iulie a anului 2020, a expus, alături de alţi colegi din ţară, pe simezele Muzeului de Artă din Piatra-Neamţ, în expoziţia colectivă denumită „ÎNTÂLNIRE”, eveniment organizat de Centrul pentru Cultură şi arte „Carmen Saeculare” Neamţ.

Despre personalitatea complexă a lui Mircea Titus Romanescu  cuvinte de apreciere a scris reputatul critic de artă Valentin Ciucă: „pictor, grafician şi manager cultural, Mircea Romanescu are o bună circulaţie în Romania şi a sondat cu eficienţă pieţele artistice externe în Italia, Franţa, Olanda şi nu numai. Asemenea mobilitate fizică şi intelectuală i-a permis accesul la o imagine de artist racordat la strategiile artisti­ce europene, fiind consultat ca expert în artă. În consecin­ţă, expoziţiile sale sunt veritabile evenimente, fiind însoţite de o bună mediatizare şi un protocol adecvat. Tipăriturile editate cu aceste prilejuri au statut de opere în sine, iar publicul îl răsplăteşte pentru acest lucru. În planul artei vizuale, cultivă cu egal interes acuarela şi pictura, fiind în chip natural performant în ambele direcţii. Recunoscând ca mentori pe Elena Uţă Chelaru şi Simona Vasiliu Chintilă, a preluat personal lecţia vastei construcţii din viziunile ample, monu­mentale ale Parisului de la prima artistă şi monu­mentalitatea rafinată prin culoare, desenul riguros de la cea de a doua. A rezultat un convingător ciclu olandez prin expresie şi un altul, al Veneţiilor. Fulgurante impresii acuarelate cu fior nostalgic şi glorios totodată, picturi de tensiune imaginară, determină raporturile subtile dintre real şi ireal. Oricum, mediul acvatic îi solicită retina să reacţioneze în sensul unor visări colorate, într-o ritmică cu sugestii muzicale. Spaţiul olandez, supralicitat cromatic, face ca reaţiile sale să fie în nota unui entuziasm perceptiv stenic. Ansamblul creaţiei relevă spiritul rafinat al unui artist a cărui nelinişte şi permanentă căutare devine, în sine, un stil.” (Valentin Ciucă, „Un secol de arte frumoase în Moldova”, Editura ART XXI, Iaşi, 2009)

Credit foto: Mircea Titus Romanescu, “Peisaj bucovinean”, 50 X 60 cm, ulei pe pânză in, 2019, COLECŢIA FUNDAŢIEI MIRCEA TITUS ROMANESCU, „Autoportret”.