Pictură

CLASA DE PICTURĂ

Desprinsă, în actuala structură a Şcolii Populare de Artă din Piatra-Neamţ, din vechea clasă destinată artelor plastice, clasa de pictură are o tradiţie de peste patru decenii. Cu profesionişti ai penelului la catedră sau prin preajmă (a se citi la coordonare), precum criticul de artă Valentin Ciucă (fost director al Şcolii la mijlocul anilor 70 ai veacului trecut), Gheorghe Diaconu (alias Pif sau GDia), Mircea Ciacâru, Arpad Columban, Doina Daşchievici, Medeea Ruczuli sau, în contemporaneitate, Arcadie Răileanu, acest curs a modelat abilităţile creative a generaţii succesive de copii, adolescenţi, tineri sau maturi.

Activitatea – atât practică, cât şi teoretică – se adresează, după cum se observă, unei diversităţi de cursanţi dacă privim din punct de vedere al vârstei, dar şi categoriilor sociale diferite. În sala de curs, de lunea şi până duminica, vin atât preşcolari, şcolari sau elevi, dar şi salariaţi ori pensionari, care vor să-şi cultive şi / sau dezvolte una dintre pasiunile vieţii lor, pictura. S-au înscris, de-a lungul timpului, muncitori, profesori, ingineri, economişti ş.a.m.d.

Activitatea curentă a clasei de pictură este coordonată de pictorul Radu Macavei.

RADU CRISTIAN MACAVEI

Radu Cristian Macavei

 A absolvit în 1989 Facultatea de Artă a Universităţii „George Enescu” din Iaşi, Secţia Pictură. În anii studenţii l-a avut ca maestru pe reputatul pictor şi pedagog Dan Hatmanu.

A expus în ţară (Piatra-Neamţ, Botoşani, Galaţi, Iaşi) şi în străinătate (Belgia şi oraşele greceşti Salonic, Patras ori Atena) atât în colaborare cu alţi colegi de breaslă, cât şi în expoziţii personale.

În 1998 a fost distins cu Diploma de excelenţă la “Toamna veneţiană” (Venezia) şi cu Premiul al II-lea anul următor, la “Masks in Venice” în acelaşi oraş italian.

Despre personalitatea artistică a lui Radu Cristian Macavei, criticul de artă Valentin Ciucă a afirmat: “un temperament frenetic şi o gesticulaţie abundentă asigură lucrărilor sale trasee mereu imprevizibile, spontane şi eclatante dependente doar de starea bună sau rea din momentul creaţiei. Traseele tuşelor grafice dominate de o fantezie debordantă, se ordonează totuşi în jurul unui semn prestabilit uneori sau aleatoriu. Impresia de compoziţie barocă, împinsă până la limita hazardului, asigură desenului voluptăţi demne  de un temperament solar şi inventiv. Trebuie subliniat apetitul său creativ, Radu Macavei fiind permanent în dispoziţie de lucru. Cromatica este vie,uneori solară până la incandescenţă, dar şi, alteori, glacială şi eterică.”