Program „Vacante muzicale”, Vineri, 11 iulie 2014, ora 19,00

Vineri, 11 iulie 2014, ora 19,00
Sala “Calistrat Hogaş”
a Consiliului Judeţean Neamţ

SEARA CURSURILOR DE MĂIESTRIE

În program
lucrări susţinute de elevi şi studenţi
de la instituţii de învăţământ muzical, îndrumaţi de

MARIN CAZACU
violoncel

şi

VERONA MAIER
pian

___________
REMEMBER
„Vacanţele îşi propun să ofere tinerilor muzicieni posibilitatea unei activităţi perfecţionate de afirmare artistică. În atenţia organizatorilor este ca festivalul, prin cursurile de vară, să devină o permanenţă, aşa cum sunt cele atât de celebre dela Weimar, Bologna sau Siena”
(Mihail Cozmei-muzicolog, 1972)

cazacuMARIN CAZACU a studiat violoncelul la Liceul de muzică Dinu Lipatti din Bucureşti cu profesorul Ion Urcan, apoi la Conservatorul de stat Ciprian Porumbescu, sub îndrumarea renumiţilor profesori Serafim Antropov şi Aurel Niculescu. S-a perfecţionat la Weimar cu profesorul Mezö Lászlo şi a fost asistentul maestrului Radu Aldulescu la cursurile de măiestrie de la Costineşti şi Sinaia. Marin Cazacu este laureat al concursurilor de la Geneva, Markneukirchen, Leipzig, Bologna şi Belgrad.
Din anul 1983 este solist concertist al Filarmonicii George Enescu din Bucureşti şi desfăşoară o activitate intensă atât în România, cât şi în toată Europa, Asia şi cele două Americi, sub bagheta unor mari dirijori, între care: Ghennadi Rojdestvenski, Sergiu Comissiona, Cristian Mandeal, Horia Andreescu, Antoni Ros Marba, Mendi Rodan, Misha Katz, Jean Périsson. A apărut în diverse formaţii camerale alături de artişti prestigioşi ca Valentin Gheorghiu, Vladimir Orlov, Radu Aldulescu, Viktor Tretiakov, Ilia Grubert, Mihaela Martin, Mirel Iancovici, Silvia Marcovici, Jeremy Menuhin şi ca membru al trioului Pro Arte (ansamblul cameral oficial al Filarmonicii George Enescu). Numele său a figurat adesea pe afişele unor festivaluri importante, precum cele de la Berlin, Bratislava, Bucureşti, Hong-Kong, Macao, München, Milano, Mateus, Osaka, Singapore, Seoul, Sofia, Tokio, Valencia, Veneţia.
Începând cu 1992, Marin Cazacu este cadru didactic la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti, studenţii săi afirmându-se cu succes pe scene din ţară şi din străinătate. În 1998 a fondat cvartetul Cellissimo – împreună cu Alexandra Guţu, Răzvan Suma şi Olga Mănescu -, iar cu studenţii săi susţine recitaluri de 8 până la 12 violoncele în formaţia Violoncellissimo.
În 1999, Marin Cazacu a înfiinţat Festivalul Internaţional Enescu şi muzica lumii, care se desfăşoară în fiecare vară la Sinaia, în preajma aniversării zilei de naştere a marelui muzician (19 august 1881). Pentru organizarea acestui festival şi înfiinţarea primei orchestre naţionale de tineret (Orchestra Română de Tineret, sub bagheta lui Cristian Mandeal), a fost răsplătit în anul 2008 de către revistele VIP şi Actualitatea Muzicală cu Premiul pentru Proiectul anului. În anul 2004 a fost decorat cu Ordinul Meritul cultural în grad de Cavaler, iar în 2006 a obţinut titlul de Doctor în Muzică cu Summa cum laude, susţinând lucrarea Concertele pentru violoncel şi orchestră în creaţia românească de la Constantin Dimitrescu la Pascal Bentoiu.
Marin Cazacu cântă pe un violoncel Lorenzo Ventapane construit în anul 1820.

maierVERONA MAIER începe studiul pianului la vârsta de 6 ani, la Şcoala de Muzică şi Arte Plastice nr. 2 din Bucureşti, iar din 1975 devine elevă a Liceului de Artă “George Enescu”, pe care îl absolvă în 1980. În vara aceluiaşi an este admisă la Universitatea de Muzică din Bucureşti, unde îşi încheie studiile la clasa de pian a profesoarelor Ioana Minei şi Ana Pittiş. În 1983 este deţinătoarea unei burse de studii din partea Guvernului francez pentru cursurile de pian ale Academiei de Vară de la Nisa. Este doctor în muzică şi, din 1990, cadru didactic la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti, fiind în prezent conferenţiar la catedra de muzică de cameră. Desfăşoară o bogată activitate artistică, materializată în recitaluri, concerte şi cursuri de măiestrie (Italia, Elveţia, Franţa, Ungaria, Germania, Austria, Spania, Portugalia, Danemarca, Polonia, Suedia, Anglia, Cehia) şi participă la Festivalul Internaţional “George Enescu”, Festivalul Internaţional al Muzicii Noi şi Festivalul Artelor (Bucureşti), Festivalurile Internaţionale de la Palencia şi Santander (Spania), Festivalul „Festum Musicae” (Iaşi), Festivalul de Artă Medievală (Sighişoara), „Zilele Muzicii Româno-Americane” (Constanţa), Festivalul filmului elveţian (Bucureşti), Festivalul de Teatru Atelier (Sfântu Gheorghe), Festivalul “Max Deutsch” (Paris) etc.
Alături de prestigioşi dirijori şi interpreţi din România şi din străinătate, apare în cadrul unor orchestre cum ar fi Orchestra de Cameră Radio, Orchestra de cameră “Simfonietta” sau Orchester Contemporary Opera Zürich, Orchestra Filarmonicii “George Enescu”, Orchestra Naţională Radio, Ansamblul “Concordia”. Manifestă o preferinţă deosebită pentru muzica de cameră, domeniu în care colaborează, între alţii, Daniel Kientzy (saxofon), Pierre Yves Artaud, Claudi Arimany, Alan Weiss, Virgil Frâncu (flaut), David Harris, Aurelian Octav Popa (clarinet), Remus Azoiţei, Florin Croitoru (vioară), Ioana Ostafi, (violoncel), Ion Ivan Roncea (harpă), Sarah Meredith, Elisabeth Lawrence (mezzo-soprane) etc. Alături de Georgeta Stoleriu, Anca Iarosevici şi Robert Dumitrescu, face parte din formaţia de cameră Studioul de Muzică Veche, unde evoluează la clavecin şi percuţie. A realizat înregistrări şi a participat la numeroase emisiuni pentru radio şi televiziune, fiind prezentă pe şapte CD-uri realizate în ţară şi în străinătate. De asemenea, a fost solicitată de o serie de regizori români la realizarea consultanţei de specialitate la muzica mai multor filme pentru marele sau micul ecran: “Moara lui Călifar”(Şerban Marinescu, 1986), “O vară de neuitat” (Lucian Pintilie, 1994), “Craii de Curtea Veche” (Mircea Veroiu, 1996), “Scrisorile prietenului” (Mircea Veroiu, 1997).
În 2004, a fost distinsă cu medalia “Meritul cultural – clasa I”, de către Preşedinţia României.